Handelsbetingelser

Når du afgiver en ordre

Når du afgiver en ordre på www.ultraklog.dk og modtager en ordrebekræftelse fra os, har du indgået en aftale med: 

UltraKlog
Medelbyvej 19
2610 Rødovre

Tlf: 28692002

cvr: 37944440

Når du indgår aftale med os, accepterer du samtidig disse handelsbetingelser. Vi beder dig derfor læse dem grundigt igennem, inden du sender din ordre til os.

For at kunne købe varer på www.ultraklog.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt kreditkort udstedt i Danmark. En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller ung under 18 år. Aftalen indgås på dansk, og vi leverer kun til adresser i Danmark.

Vi opbevarer din ordre og ordrebekræftelsen samt vores e-mail til dig vedrørende ordrestatus, når din ordre er afsendt. Alle ordrer bliver ekspederet af vores lager i København. 

Annullering fra vores side
Vi er berettiget til at annullere et køb i følgende situationer, hvis disse ikke bliver løst, uden at vi er forpligtet til at betale erstatning eller dække omkostningerne. 

  • Hvis dine betalingsoplysninger er forkerte eller ikke kan verificeres 
  • Hvis vi har mistanke om, at din ordre er afgivet i ond tro eller i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet 
  • Hvis der er sket en utilsigtet fejl på webstedet som f.eks. en betalingsfejl. 

Vi vil underrette dig herom forinden via e-mail og forsøge at løse problemet samt returnere alle betalinger til os uden meromkostning for dig.

Visse tilbud på www.ultraklog.dk henvender sig til privatkunder. Vi forbeholder os ret til at begrænse antal stk., der kan bestilles, pr. ordre. Den e-mail, du modtager umiddelbart efter din bestilling, er blot en kopi af indholdet af din indkøbskurv. Den er ikke en endelig godkendelse af, at din ordre vil blive afsendt. Hvis din ordre ikke bliver godkendt, vil du blive kontaktet af vores kundeservice så hurtigt som muligt.

Fejl ved køb
Hvis du har lavet en fejl, da du afgav din ordre, f.eks. opgivet en forkert adresse, skal du kontakte vores kundeservice på info@ultraklog.dk. Gennemse altid din ordre, før du godkender den. Inden du godkender din ordre, har du selv mulighed for at redigere de oplysninger, du har indtastet, som f.eks. leverings- eller faktureringsadresse og kreditkortoplysninger, og du kan ændre eller slette varer i din kurv.

Priser og betalinger

Alle produktpriser er inkl. levering, medmindre andet fremgår. Der opkræves ikke yderligere gebyrer. Alle priser i UltraKlogs webshop er inkl. moms og alle obligatoriske skatter og afgifter.

Den pris, du accepterer, når du afgiver din ordre, er det beløb, vi trækker på dit kreditkort/konto, når dine varer afsendes.

Forkerte priser og fejl på webstedet
Priserne på UltraKlogs webshop er de gældende priser på købstidspunktet. Priserne kan ændres uden varsel, men ændringerne påvirker ikke ordrer, der er modtaget inden prisændringen, og som vi har anerkendt ved fremsendelse af en ordrebekræftelse. Vi bestræber os på at undgå fejl i oplysninger, men det bedes bemærket, at der til enhver tid tages forbehold for fejl i priser, stavefejl og andre fejl eller misforståelser. Vi vil verificere priserne som en del af vores bekræftelsesprocedurer.

Betalingsmåder
Når du betaler for din ordre på www.ultraklog.dk, kan du bruge følgende betalingskort: Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Eurocard og Maestro. 

Autorisering af dit kort
Når du afgiver en ordre, vil dit kreditkort blive autoriseret, og du modtager en e-mail med en ordrebekræftelse. Vi hæver ikke beløbet på dit kreditkort, før vi har ekspederet din ordre, og varerne er afsendt fra vores lager. Hvis dit kort ikke bliver autoriseret, bliver beløbet ikke hævet, og du vil straks modtage en besked på skærmen om, at betalingen mislykkedes. Du vil blive bedt om at vælge en anden betalingsmåde.

Sikkerhed og integritet

Betalingen varetages af Pensio betalingsservice, som er VISA- og Mastercard PCI-certificeret. PCI (Payment Card Industry)-certificering er en omfattende ordning, der har til formål at øge datasikkerheden blandt udbydere af betalingsløsninger. Takket være denne certificering kan du føle dig sikker, når du betaler med kreditkort på www.ultraklog.dk

Levering

Følg din ordre
Så snart din ordre er håndteret og videresendt til distributøren, modtager du en e-mail med oplysning om ordrestatus, et track & trace-nummer og et link til fragtleverandørens track & trace-system, så du kan spore din forsendelse. Track & Trace-nummeret fremgår også af din personlige ordreside. Dette sker normalt 24 timer efter, du har afgivet din ordre. Vi leverer kun til adresser i Danmark.

Leveringstid
Vi bestræber os på at levere dine varer inden for 7 hverdage. Vi leverer kun til privat- eller erhvervsadresser i Danmark – ikke til postboksadresser. Leveringsdato eller -periode anses kun for vejledende, selvom det fremgår af vores leveringspolitik, at vi forsøger at levere standardordrer inden for 7 hverdage. Levering kan tage 2-3 hverdage ekstra i november og december, som er den travleste tid på året for os.

Når du modtager din ordre
Der skal kvitteres for alle pakker ved modtagelsen, men det behøver imidlertid ikke være dig, der gør det. En person på samme adresse (f.eks. et familiemedlem, en ven, en receptionist m.v.) eller en nabo kan også kvittere for modtagelsen. Hvis du eller andre ikke har mulighed for at være på adressen, når pakken forsøges afleveret, afleverer distributøren din pakke på et udleveringssted, hvor den vil ligge i 7 arbejdsdage, hvorefter den vil blive sendt tilbage til os.

Ansvar ved modtagelse af din ordre
Vær opmærksom på, at du bærer risikoen for dine bestilte varer, når du har kvitteret for modtagelsen af dem. Hvis emballagen er brudt, bør du lade være med at kvittere for pakken. Hvis en vare er mangelfuld eller i uoverensstemmelse med din bestilling, har du mulighed for at returnere den mangelfulde vare, hvorefter vi refunderer beløbet og samtlige leveringsomkostninger.

Fortrydelse-og returret

Du kan kun returnere dine varer efter levering. Det betyder, at når du har trykket på knappen ”Betal” og modtaget din ordrebekræftelse på e-mail, så kan du ikke annullere dit køb.

 

Hvis du ønsker at returnere en ordre, skal du sende varen/varerne til:

UltraKlog
Pilestræde 35f
1112 København k

Når du retunerer ordren, skal du sikre dig, at varen/varene er pakket forsvarligt ind, da det er dig, der har ansvaret for varen/varene, indtil vi har modtaget den/dem. Vi anbefaler derfor, at du gemmer din kvitering fra posthuset/pakkeshoppen osv. samt track and trace-nummeret. Bemærk: Vi forventer, at du retunerer eventuelle varer så hurtigt som muligt og senest 7 dage efter, at du har givet os besked herom. Bemærk: vi accepterer ikke pakken sendt pr. efterkrav. HUSK at skrive dit navn, adresse, på pakken, da vi ellers ikke kan se, hvem der har returneret kassen. 

UltraKlog.dk kontrollerer alle vare inde afsendelse. Hvis et UltraKlog produkt er defekt, kan du klage over produktet indenfor 14 dage. Når du køber et UltraKlog produkt har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følger af en fejlagtig brug af produktet eller andet skadeforvoldende adfærd. 

Tilbagebetaling
Når vi har modtaget din ordre retur, undersøger vi varen/varerne og tilbagebetaler herefter det beløb, som du betalte, da du bestilte den/dem.

Beløbet tilbagebetales altid via den betalingskanal, som du selv benyttede, da du afgav din ordre.

Bemærk: Du kan risikere at miste beløbet helt eller delvist, hvis det er tydeligt, at varen/varerne har været brugt. varen/varerne er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den/dem. Du har anvendt varen/varerne ud over, hvad der var nødvendigt for at konstatere varens/varernes beskaffenhed, egenskaber og funktionalitet.

Sådan returnerer du: 

  1. Pak varerne, du vil returnere, i en kasse.
  2. Send pakken med posten.
  3. Vi returnerer portoomkostningen med tilbagebetalingen for vareren.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvilket beløb bliver refunderet, når du returnerer en vare?
Når du returnerer en hel ordre, får du refunderet det beløb, du betalte på købstidspunktet inkl. leveringsomkostningerne.

Refusionsoplysninger
Når vi har modtaget og behandlet din returordre, får du udbetalt det pågældende beløb. Vi bestræber os på at udbetale beløbet inden 7 dage fra modtagelse af din forsendelse og sender dig en e-mail for at underrette dig om, at vi har modtaget og behandlet den. Når du har modtaget denne e-mail, går der yderligere 5-10 hverdage, før beløbet bliver tilbageført til din konto. Den tid, det tager, afhænger af, hvilken bank eller kortudsteder du har. Dette er desværre uden for vores kontrol. Du vil få udbetalt beløbet via samme betalingsmåde, som du anvendte ved køb.

Brug af personoplysninger
Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, med mindre du selv udtrykkeligt giver tilsagn hertil, og vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v. Her indsamles oplysninger om navn, adresse, postnummer, e-mail, køn, alder, interesser, holdninger og kendskab til forskellige emner. Personoplysninger bruges til, at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til dig og øvrige brugere af websitet. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vore produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold og reklamer, der er tilpasset dine interesser og hobbyer. 

Beskyttelse af personoplysninger
Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Når du betaler med betalingskort, betaler du via. et sikkert betalingsvindue. Alt er krypteret og vi har ikke adgang til dine betalingsinformationer. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.